LEZEN online-EDITIE vakblad Asbestmagazine

Lees hier de online-editie van vakblad Asbestmagazine

Zoeken

U kunt ons ook volgen via:

  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn

Asbestcalamiteit winkelcentrum Veenendaal - 6 maand later

Op 7 juli 2009 meldden wij dat er tijdens werkzaamheden aan een winkelpand in het Veenendaalse winkelcentrum De Corridor, asbesthoudend materiaal was aangetroffen. De gevolgen van deze asbestvondst waren groter dan verwacht. Het heeft tot oktober geduurd voordat alles weer bij ‘het oude' was.

In dit nieuwsbericht geven wij een kort verslag van een artikel in de Veenendaalse krant van 31 december 2009 waaruit naar voren komt dat deze zaak nog steeds niet voor alle betrokkenen is afgerond..

Het begon op vrijdag 3 juli toen Albert Heijn de deuren sloot voor een verbouwing die drie weken zou duren. Tijdens de werkzaamheden in het weekend werd asbest geconstateerd, waarbij het asbestprotocol niet nageleefd werd. Omdat de giftige stof kans had gezien zich te verspreiden, werd een groot deel van winkelcentrum De Corridor voor enige dagen afgesloten. In etappes konden de winkels vervolgens de deuren weer openen.

Tijdens die eerste bijeenkomst op het gemeentehuis lieten veel ondernemers zich negatief uit over Actys Retail, de beheerder van het winkelcentrum namens ING. Zij zouden niet zijn ingelicht over de sluitingen. Was bij de eerste bijeenkomst nog begrip voor de ontstane situatie, 's avonds was de stemming heel anders toen eenmaal bekend werd dat de kans groot was dat De Corridor mogelijk nog de gehele week dicht zou blijven.

De eerste winkels konden zaterdags weer open, inmiddels was er wel sprake van omzetverlies en gemaakte kosten voor het ruimen van onverkoopbare producten. De vraag wie straks die schade gaat vergoeden, is nog altijd niet beantwoord. Een bemiddelaar heeft zich inmiddels wel gemeld bij de advocaten die door de winkeliers in de arm genomen zijn. De ondernemers konden doorgeven hoe groot hun schade is door sluiting.

Uiteindelijk heeft deze calamiteit het nodige gevraagd van de winkeliers en men is teleurgesteld dat Albert Heijn, ING en Actys heel lang niets van zich hebben laten horen.

(BRON: www.veenendaalsekrant.nl 31-12-2009)


dinsdag 5 januari 2010  |  0 reactiespermalink

Reactie plaatsen

Bevestigingscode