Rob Olthof: "Asbest en Bouw is de eerste logische aanwinst want die titel maken we al vanaf het eerste nummer (2009)."
Deventer, 13 juni 2012 -Na een ontwikkeling van ruim drie jaar heeft CEO Media de vaktitel Asbest en Bouw verkocht aan Contentis Uitgeverij. Als gevolg van een aangescherpt portfoliobeleid met de focus op duurzaamheid, besloot CEO Media begin 2012 Asbest en Bouw te verkopen.
Rob Olthof, eigenaar van Contentis Uitgeverij, heeft ambitie: “Met deze titel beginnen wij als jonge uitgeverij aan een nieuwe fase. In de afgelopen vijf jaar hebben we ons vooral gericht op het produceren van uitgaven van derden. Nu zijn we klaar voor de volgende stap. Asbest en Bouw is de eerste logische aanwinst want die titel maken we al vanaf het eerste nummer (2009)."
De huidige uitgeverij CEO Media heeft besloten Asbest en Bouw af te stoten omdat volgens Wietse Walinga van CEO Media de titel niet meer goed past in het portfolio. “We zullen wel blijven samenwerken want in onze Duurzaam-titels (o.a. Duurzaam Gebouwd) komen onderwerpen als duurzaam renoveren aan de orde en bij veel renovaties is er sprake van aanwezigheid van asbest.”
Asbest en Bouw zal (voorlopig) afscheid nemen van de print-uitgave en zich richten op de online-uitgave. Rob Olthof: “Wij gaan voor goede online-content in interessante nichemarkten en bieden vervolgens content-marketing en sharing. De content moet gevonden én gelezen worden, dan heeft het ook verkoopwaarde en adverteerderswaarde. We zetten vol in op alle nieuwe mediacomponenten.”
Wietse Walinga geeft aan de ontwikkeling goed te volgen en heeft veel vertrouwen in een goede toekomst voor Asbest en Bouw bij Contentis Uitgeverij.
Zie ook: http://www.asbestmagazine.nl/persbericht
Meer informatie:
Rob Olthof, Contentis Uitgeverij
tel. 06-41165766, email: rob.olthof@asbestmagazine.nl